Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Skąd pozyskujecie pracowników?

Pozyskujemy pracowników głównie ze Wschodu, najczęściej z Ukrainy, Mołdawii, Armenii, Gruzji i Kazachstanu. Nasz kolejny cel to rekrutacja pracowników z Azji.

Co Was wyróżnia?

Dzięki naszym zasobom finansowym, obszernej bazie pracowników, zdobytemu na przestrzeni lat doświadczeniu oraz umiejętności logistycznego zarządzania, przeprowadzamy nawet najbardziej ambitne projekty. Wszystkim naszym kontrahentom oferujemy kompleksową obsługę procesów pozyskiwania oraz zatrudniania pracowników. Personel rekrutujemy na podstawie profilu kandydata, który ustalamy wspólnie z klientem. Dbamy o dokumentację pracowników i ich obsługę kadrową zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Do każdego projektu dedykujemy dwujęzycznych koordynatorów, którzy wprowadzają zespoły pracowników do zakładu klienta. Są oni dostępni 7 dni w tygodniu i przez cały okres trwania umowy zarządzają i koordynują pracę zespołu.

Gdzie mogę znaleźć cennik Państwa usług?

Każdego klienta traktujemy indywidualnie, dlatego nie posiadamy cennika usług. Podczas analizy profilu Państwa działalności tworzymy wycenę, bazującą na Państwa aktualnych potrzebach biznesowych.

Jak długo trwa realizacja procesu rekrutacyjnego?

Proces rekrutacyjny trwa ok. 2-3 tygodnie, w zależności od branży i specyfiki zamówienia. Jest to czas liczony od momentu podpisania umowy do dostarczenia pracowników do zakładu pracy Klienta.

Z jakimi branżami najczęściej współpracujecie i na jakie stanowiska rekrutujecie pracowników?

Swoje usługi świadczymy najczęściej dla branż: logistycznej, produkcyjnej oraz e-commerce. Zazwyczaj zatrudniamy pracowników na stanowiska produkcyjne, magazynowe oraz usługowe, jak np. usługi hotelarskie. Obsługujemy także zamówienia z innych branż.

Czy posiadają Państwo pracowników ze znajomością języka polskiego?

Posiadamy bazę ponad 30 tys. kandydatów, dzięki której mamy dostęp do pracowników posługujących się językiem polskim co najmniej w stopniu komunikatywnym. Osoby ze znajomością języka polskiego w stopniu dobrym są delegowane na stanowisko team leadera.

Gdzie posiadają Państwo swoje biura?

Posiadamy biura w Szczecinie, Słupsku, Gdańsku, Bydgoszczy, Warszawie, Krakowie, Rzeszowie oraz Wrocławiu. Dzięki temu obsługujemy procesy klientów na terenie całej Polski.

Gdzie mieści się główna siedziba firmy?

Główna siedziba firmy mieści się w Bydgoszczy.

Od kiedy Państwo są na rynku?

Naszą działalność rozpoczęliśmy w 2016 roku jako niewielka firma, zatrudniająca ok. 10 pracowników. Obecnie w Respekt Personal Group pracuje ponad 80 specjalistów na terenie całego kraju. Stale się rozwijamy, aby zapewniać najwyższą jakość usług.

Z jakimi firmami współpracujecie?

Obecnie współpracujemy z firmami z różnych sektorów, m.in. z Colianem sp. z o.o., Drobimex sp. z o.o., magazynem Enis sp. z o.o. sp. k.(sklepopon.com), Sokołowem Podlaskim S.A., ID Logistic S.A., PKC Group Poland Sp. z o.o., Kabel-Technik-Polska Sp. z o. o. czy Pepco sp. z o.o.

Czy Państwa pracownicy mają doświadczenie?

W zależności od zapotrzebowania klientów dostarczamy kandydatów z odpowiednim doświadczeniem w danej branży.

Czym jest outsourcing procesowy?

Outsourcing procesowy to świetny sposób na redukcję kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników oraz na zwiększenie zysków firmy. Model ten polega na przekazaniu nadzoru nad częścią lub całością procesów biznesowych zewnętrznemu dostawcy. Outsourcing wiąże się z długofalową współpracą i obejmuje kompleksową obsługę formalno-prawną. Przedsiębiorstwa często decydują się na taką formę współpracy, aby efektywniej realizować zadania oraz zredukować koszty.

Czym różni się outsourcing procesowy od pracy tymczasowej?

Outsourcing procesów polega na przekazaniu niektórych funkcji przedsiębiorstwa do realizacji innym podmiotom. Takie rozwiązanie ma sens w wielu sytuacjach wymagających specjalistycznej wiedzy czy określonych zasobów. Dzięki temu firma może skupić się na obszarach, które stanowią dla niej główne pole działania. Czas realizacji powierzonych na podstawie outsourcingu procesów jest nieograniczony. Koszty usługi są ustalane według jasnych zasad i parametrów. Dzięki temu nasi klienci mogą dokładnie oszacować wydatki związane z danym procesem i uniknąć nieoczekiwanych nakładów finansowych. Niewątpliwym plusem tego typu rozwiązania dla przedsiębiorstw jest pewność ciągłości realizacji procesów, bieżący monitoring wykonanej usługi przez outsourcera oraz kompleksowa obsługa administracyjna.

Praca tymczasowa to zlecenie wykonywane na rzecz pracodawcy użytkownika, czyli firmy, która deleguje pracę o charakterze sezonowym, okresowym lub doraźnym. Pracownik zatrudniony przez agencję pracuje pod kierownictwem pracodawcy użytkownika. Zgodnie z ustawą o zatrudnianiu pracowników tymczasowych agencja pracy tymczasowej ma prawo skierować danego pracownika tymczasowego do wykonywania pracy na rzecz jednego pracodawcy użytkownika przez okres nieprzekraczający 18 miesięcy w ciągu łącznego okresu trwającego 36 kolejnych miesięcy. Szkolenia z zakresu bhp dla pracowników tymczasowych powinny być zapewnione przez pracodawcę użytkownika. Dotyczy to szkoleń wstępnych ogólnych (instruktażu ogólnego), stanowiskowych (instruktażu stanowiskowego) i okresowych.

Ilu pracowników zewnętrznych zatrudniacie?

Aktualnie zatrudniamy ok. 2000 pracowników zewnętrznych.

W oparciu, o jakie umowy pracujecie?

Współpracujemy na zasadach umów na outsourcing procesowy oraz na umowach o pracę tymczasową.

Umowa toolingowa? Co to takiego?

Zgodnie z przepisami, pracownicy zatrudnieni przez nas będą korzystać z urządzeń czy narzędzi, które użycza Państwa firma na mocy porozumienia – umowy toolingowej. W takiej umowie zawarte są szczegóły wynajmu niezbędnego sprzętu od firmy zlecającej.

Czy macie w swojej bazie Polaków?

Obecnie nasza baza składa się głównie z pracowników-obcokrajowców. Jeśli klientowi zależy na znajomości języka polskiego, rekrutujemy osoby znające j. polski.

Jak wygląda kwestia tłumaczenia instrukcji urządzeń lub maszyn?

W zależności od modelu współpracy oraz procesu, który zostaje na nas przekierowany, możemy przetłumaczyć instrukcję obsługi urządzeń czy maszyn na język zrozumiały przez pracowników. Dzieje się to na wyraźne polecenie i według wytycznych klienta, ze wsparciem naszych koordynatorów regionalnych oraz biur tłumaczeń, z którymi współpracujemy.

Jaki jest termin płatności za usługę?

Termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury (do 15. dnia każdego miesiąca).

Czy posiadacie polisę, na jakie kwoty?

Tak, nasza polisa mieści się z w zakresie od 100 000 zł do 500 000 zł.